torsdag 23 augusti 2012

Torsdagstankar

Ja, denna dagen går ju inte till historien som nåt skoj. Vilmer hade hög feber igår kväll, och fick därför vara hemma från skolan idag också. Så synd nu när han precis börjat ettan! Idag har han dock varit feberfri, men klagar på halsont. Hängig och trött är han, lille stackaren.


Lillebror har pillat sönder vår dvd-spelare, det är tur det finns filmer på datorn...

Måste tipsa om en grej! För ett tag sedan köpte vi ny vardagsservis, "Pastell" från Borett. Är supernöjd med den! Kanonbra pris, den passar både till vardag och lite mer festlig dukning. Jag köpte den som är i vitt (cremefärgad), men den finns i rosa (SÅ söt!!), lila & blå också. En mattallrik kostar 30:- och en assiett 20:-. Bra pris! Nu har Borett dessutom extra rabatt på just Pastell, i webshopen. Om man anger "kampanj pastell" i kassan så bjuder de på den 6:e delen!


Har använt servisen ett tag nu, och den ser fortfarande ut som ny, inte en massa trista skrapmärken av besticken. Jag är inte sponsrad (tror man måste ha mer än 1 läsare för att kunna bli det :-)), vill bara dela med mig av något jag gillar.

När Vilmer tittade på Teenage Mutant Ninja Turtles på tv (jag kan inte se eller höra de där sköldpaddorna - de är hemska!) gick jag ut i garaget och hämtade in mina Blocket-fynd. Jag och äldsta sonen körde och hämtade pelarbordet igår kväll, och damen som sålde det hade en massa fina grejer. Hon och hennes man skulle sälja sin hästgård och flytta till en liten lägenhet i stan. Hon ville bli av med mycket... Pelarbordet var mindre än jag trodde, men det var en fördel! Kommer bli bra efter några tag med penseln!
Sedan sålde hon även 4 stycken gulliga pinn-stolar som hon målat i högblankt svart. De fyra stolarna är alla olika, om man tittar noga. Inte riktigt samma svarvning på ryggpinnar och ben, även storleken på sitsen skiljer sig lite från stol till stol. Sånt gillar jag! Jag gillar gamla möbler med lite skavanker, det är kul att tänka "vem har suttit här innan mig"? Om möbler kunde prata, alltså!
Nåja, stabila, svarta och så läckra att titta på, tycker jag de är i alla fall!
De två stora pojkarna fick varsin till sitt rum, passade bra ihop med deras i övrigt vita möbler.
De andra två vet jag inte riktigt var jag ska ha... Men de är inte så stora och hyfsat lättplacerade så det ska säkert lösa sig!

Nu är alla barn hemkomna, även mannen. Torsdag idag, då blir det ärtsoppa!

//Jenny

Inga kommentarer: