onsdag 22 augusti 2012

Vård av barn...

Jobbade på som vanligt idag, men så plötsligt ringde telefonen och det var mellansonens fröken som ville tala om att sonen hade huvudvärk och verkade hängig. Det vara bara att avsluta på jobbet och åka till skolan för att hämta hem sjuklingen.
Direkt när vi kom hem bäddade jag ner honom och nu sover han som en sten. Hoppas det bara rör sig om spänningar som släpper nu efter skolstarten! Tråkigt om sjukdomarna ska börja redan nu, hösten brukar vara full av dem ändå. 

Jag fick tid att bläddra lite i gamla tidningar. Bra att spara på, det är alltid något nytt man får upp ögonen för!


Har vattnat lite blommor här och upptäckte det jag länge anat: min murgröna i fågelburen är inte pigg. Den är nog död, faktiskt... Hur behåller man en murgröna levande?! Jag har då aldrig lyckats!!
Ändarna ser ok ut, de är gröna, men närmst jorden är det torrt och brunt, alla bladen faller av. :-( Vad kan man mer ha en sådan fågelbur till? Tar tacksamt emot tips!


Nu sitter jag och lillebror och tittar på tv. Ena sekunden regnar det, andra skiner solen. 


På måndag kommer äntligen Viasat och kopplar in nya parabolen. Eftersom vi klär om huset har den gamla skruvats ner och vi har inte haft tv på ett bra tag... Men nu är det så många bra-iga serier som börjar, jag var tvungen att ringa och ordna så vi kan se. Speciellt min man längtar efter att se Hollywoodfruar, Ensam Mamma Söker, Färjan m.m. :-) Nej, där skojade jag... Men JAG tycker det är kul!!

Ikväll bär det av ett par mil bort för att hämta hem pelarbordet jag fyndat. Hoppas det blir såhär bra... (Bild lånad från styleroom)


 Håll tummarna för att sjuklingen blir frisk snabbt!!

//Jenny

Inga kommentarer: