fredag 24 augusti 2012

Härliga fredag!

Idag var jag tillbaka på jobbet igen, mannen var hemma med sjuklingen. Nu på kvällen tycker jag att han är mycket piggare, ingen feber alls sedan i onsdags kväll. Halsen är lite grötig, men han är i alla fall pigg. Tror det var sömn och vila killen behövde, han sov till 11:15 idag!

Nya vinterjackan orkade han prova idag, den fick med beröm godkänt!


Sixten har busat med oss hela eftermiddagen... Han är pratig x 100! Inte en lugn stund med den lille krabaten i huset! Adde köpte en batteridriven trädgårdstrimmer till mig (han gillade inte att jag tog kökssaxen och klippte kanterna med...) och den lådan tyckte Sixten var perfekt att fastna i:


På väg hem från jobbet hann jag med att fixa gå-bort-present till paret vi ska till på fest imorgon. Vi blir runt 50 personer och jag skulle fixa present som vi och två par till skulle dela på. Kul!
Det blev en stor ljuslykta med en krona högst upp. Superfin!


Och en vit fin kruka med grön en grön växt i.



Hittade en lykta som jag verkligen skulle vilja ha... Så fin! Stor, den skulle gjort sig i köket... Eller i hallen...  Eller på trappen... Eller på altanen... Eller i tv-rummet... Var som helst! Visst är den fin??

Den skriver jag till på önskelistan. :-)

Nu ska vi ha en riktig mys-fredag-kväll: popcorn och Fångarna på fortet.

Trevlig kväll!

//Jenny

Inga kommentarer: