måndag 10 januari 2011

Måndag

Jobba, jobba, jobba!!

Nu är allt tillbaka i de gamla vanliga rullorna igen: jobb, skola & dagis hela veckorna.

Ikväll ska vi på möte med en reporter från Kristianstadsbladet, det handlar om neddragningarna på ”vår” förskola. Vi har tjatat länge nu, men inget verkar hjälpa… Personalen går på knäna och inget händer. Jag hade aldrig vågat vara ensam personal på en småbarnsavdelning med 17 barn!! Nåt måste göras – kanske en artikel i tidningen kan hjälpa på nåt håll. Hoppas bara inte det blir BILDER med artikeln…

Imorgon har jag äntligen tid hos min frisör igen. Hon ska få trolla bort min horribla utväxt. Vill hellre vara blond än råttfärgad. Känner mig mycket piggare i ny-slingat hår. Ser fram emot imorgon!

Ikväll blir det härlig läsning:


//Jenny

Inga kommentarer: