tisdag 11 januari 2011

Frisörbesöket avklarat!

Har hittat världens bästa frisör! Hon är guld värd! Känner mitt hår redan, efter att bara ha besökt henne 3 gånger. Hon förstår precis hur jag menar när jag förklarar hur jag vill ha det. Nu känns mitt hår som nytt. Toppat och med nya slingor i utväxten. Inget dramatiskt alls, bara helt normalt. Skönt!

Har ni plockat undan julsakerna...? Vår julgran (plast) står kvar och lyser och stjärnorna i fönstren tindrar. Men det börjar kännas lite fel nu. Nu går vi mot ljusare tider med rask takt - idag när jag gick från jobbet var det inte helt becksvart! Så härligt! Tänk när kvällarna är långa, solen stannar uppe till 22 och termometern visar många plusgrader. Det känns inte så långt bort!

Vi har förresten fått en ny medlem i familjen! Ida katt. Grannarna har flyttat men katten har inte följt med. De har inte flyttat längre bort än ungefär 5 km, så meningen var säkert att lilla Ida skulle med i flytten. Jag tror hon längtade hem och kom tillbaka. Nu står hon utanför vår ytterdörr och jamar tills vi ger henne mat, stackarn. Hon är van vid att vara ute, så det går ingen nöd på henne. Ska se till att inte ge henne för mycket mat så kanske hon fångar en mus eller två.

//Jenny

Inga kommentarer: