onsdag 3 februari 2010

Onsdag.

Mer snö! Härligt!! Nej, läs det där med ironi, det är INTE roligt. Jag vill ju ha VÅR! Mina converse ligger i sin låda och bara väääääntar. Snart tar jag dem på mig i ren protest mot denna obehagliga vintertid.



Känner mig ganska hängig, tycker det är så tråkigt att vara utan jobb. :-( Känner mig lite menlös, på något sätt. Ingen som har tips på vart man hittar ett jobb?? Jag söker alla jobb som finns och visar mitt intresse tydligt (ringer, kör och hälsar på) men har inte ens kommit till intervju någonstans. Känns lite hopplöst emellanåt! Ser verkligen fram emot kursen i bokföring jag ska börja på den 22 februari, det ska bli kul. Äntligen ska jag börja sköta sambons räkenskaper till 100% och ha full koll på allt. :-)

Häromdagen när jag hämtade på dagis satt en lapp på dörren om att de hade mask (mask i magen-mask, alltså) på avdelningen. Mysigt!!! Det florerar även scharlakansfeber och kräksjuka. Härligt. Speciellt i kombination med varandra verkar de lockande, eller...? Nu håller vi tummar och tår för att vi ska skonas från dessa styggelser.

Idag är det som sagt massor med snö och jag har lovat Ville att vi ska bygga en snögubbe. Det är perfekt kramsnö till ändamålet, så nu ska vi gå ut och rulla stora snöbollar!

Ha en bra dag!

//Jenny

Inga kommentarer: