tisdag 19 januari 2010

Krax...

4 av 5 familjemedlemmar har fått halsfluss. Har precis kommit hem från jouren där vi (jag och de två stora grabbarna) spenderat 3,5 timmar. Znark. Först tyckte sköterskan att vi skulle åka hem, eftersom "sjukvårdssystemet egentligen inte är menat att sköta om sådana provtagningar som denna". Nähä. Hon tyckte vi skulle avvakta tills imorgon och se om det blivit bättre. Hade det inte det skulle vi försöka få en tid på vårdcentralen där vi är listade. Jag frågade henne om hon tyckte jag skulle vända hem igen med två febriga barn som inte ens kan svälja en sked med filmjölk utan att få tårar i ögonen?? Till sist fick vi träffa doktorn och barnen fick tvingas till att bli petade med tops i halsen (det är inget skoj). Båda hade helt klart halsfluss, precis som jag och A hade förra veckan. Så nu äter alla i familjen penicillin utom lille Sixten. Hoppas han slipper få ont i halsen, han som även i friskt tillstånd äter mindre än en fågelunge. :-(
Imorgon och i övermorgon håller vi barnen hemma (såklart) och så hoppas vi innerligt att alla är friska tills på lördag då vi ska fira Gurras 7-ÅRSDAG!!! Wow, vad tiden går fort. Stora killen, liksom.
Han har önskat sig ett Nintendo DS med ett Super Mario-spel, det ska han få av oss. Det ser även jag fram emot, eftersom jag vet att jag kommer smyga in i hans rum och låna det om kvällarna. :-)
Barnkalaset börjar vi så smått att planera, det är mycket att tänka på när man fyller sju, verkar det som. En hel del som gick bra förra födelsedagen är nu "barnsligt" eller "nördigt". Suck... Jobbigt att de ska bli så stora fastän de är så små. :-) Jag vill gärna arrangera lite lekar med killarna som kommer på kalaset, men det vill inte Gustav. Hans förslag var att se på tv. :-) Vi får nog mötas på halva vägen och kanske spela lite Nintendo Wii eller nåt istället.

Avslutar med en bild på kusin Malte (till vänster) och Sixten tillsammans i en korg. :-)



//Jenny

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hoppas ni snart blir friska, det är inte kul att vara sjuk.

~Livet i byn