lördag 12 september 2009

Härliga lördag!!

Lördagen är utan tvekan den bästa dagen på hela veckan. Barnen får sova länge (alla barnen i denna familjen gör inte det, tyvärr), det kommer nybakta frukostbullar i postlådan och tidningen är extra tjock. Idag börjar lördagen extra bra, solen skiner från en klarblå himmel och enligt tidningen ska det bli runt 20 grader varmt lite senare. Härligt!
A är på rally i Knutstorp idag. Hans klocka ringde tidigt och han gav sig iväg innan vi andra vaknat. Rally är inget för mig, har aldrig förstått meningen med att bara titta på det. Hade gärna kört rally, men det är ju en annan sak...
Idag tänkte vi åka till mamma och härja. :-) Funderade innan på att gå en runda i skogen där, men sen tänkte jag på hur det gick sist vi var i skogen... Jag och barnen gick en ganska lång runda i skogen här hemmavid. När vi var som allra längst ifrån bilen såg vi stoooora, helt färska HÅL som troligtvis en (eller 10?) vildsvin bökat upp... Jag blev livrädd och vi fick genast bråttom. Kunde inte gärna skrämma upp barnen också, men jag försökte ändå skynda på dem lite.
Nu springer det ju dessutom runt en VARG här i krokarna, kolla här. Nä, jag tror vi sparar på adrenalinet och håller oss utanför skogarna ett tag. :-)

//Jenny

Inga kommentarer: