måndag 14 september 2009

Sop-dag.



Idag har jag spenderat förmiddagen i källaren. Vi samlar grejer där nere som vi sedan kör iväg med till sopsorteringstunnorna. Nu var det läääääängesen vi var där... Så idag tog jag och Sixten ett ryck. Vi fick ihopa ganska mycket:

7 svarta sopsäckar med kartong (pappkartonger, tex mjölkpaket m.m.).
6 fulla papperskassar med tidningar / reklam.
2 papperskassar glas.
1 kass metall.
3 kassar plastförpackningar.
2 kassar med pantflaskor.

Phu! Tidningar, glas och metall har jag redan varit iväg med nu när jag hämtade V på dagis. Finns ju inget som är tråkigare än att stå där vid den gröna tunnan och lassa in papper i det MINIMALA hålet! Det är ju för tusan inte större än ett brevinkast!! Och jag som hade 6 stora påsar med papper... Ja, det tog sin lilla tid.
Imorgon hoppas jag de tömt tunnorna så jag kan lämna all kartong... Det var helt överfullt idag, folk hade till och med satt kassarna runt om containern. Inte snyggt...
Lite lön för mödan är alla pantflaskorna. Två kassar med burkar och flaskor kan ju bli till några kronor i alla fall. :-)

Ikväll är det dags för terminens första föräldramöte i skolan. Ska bli kul att träffa alla föräldrarna och höra vad fröknarna har att berätta.

//Jenny

1 kommentar:

MOM sa...

Det går ju så himla snabbt att samla på sig ett sopberg. Och alltid lika skönt när man fått iväg det.
Vi har första föräldramötet på onsdag... väntar med spänning :-)
Kram