onsdag 9 september 2009

Lilla hjärtebarn.

Igår var jag och Sixten i stan på sjukhuset. Återbesök på barnkliniken angående hjärtat. När Sixten var 3 dagar ung upptäckte läkaren ett blåsljud på hans hjärta. Detta medförde att vi fick lite extra kontroller med EKG-test och hjärt-ultraljud. Vi har varit på 4 sådana kontroller nu. Varje gång har läckaget (det fanns ett litet läckage mellan förmak / kammare på vänster hjärtsida) blivit mindre och igår var det borta! Så skönt! Sixten är helt friskförklarad och vi slipper fler besök hos hjärtläkaren (som för all del var väldigt trevlig)!

Idag har det varit riktig sommarvärme här! I eftermiddags hade vi 26 grader i skuggan... Kunde knappt vara ute, det var klibbigt!
Trots detta har jag inhandlat vinterjacka idag! :-) För mig brukar valet av vinterjacka mest vara som att välja mellan pest eller kolera (alla är lika fula) men inte i år.
Har hittat jackan med stort J och längtar nästan tills det blir så kallt att det är ok att ta på den.
Den fanns i svart eller brunt, men jag valde den bruna. Lurvigt innerfoder och med superfina detaljer. 100% nylon passar en 3-barnsmor perfekt. :-)





Stövlarna (eller vad det var) som jag skickat efter kom i posten igår. Gick absolut inte att få i fötterna så de åkte tillbaka med vändade post. :-( Synd, för de var ganska fina, faktiskt. Har bestämt mig för att putsa upp mina stövlar jag redan har och nöja mig med dem istället. :-) Den där halvlängden är nog ändå inget för mig, tror jag.

Nä, nu väntar en kopp te och en nektarin. Hade hellre ätit popcorn och choklad, men nu är semestern slut på riktigt. Dags att göra sig av med fula vanor. :-)

//Jenny

1 kommentar:

♥ Bina ♥ sa...

Vilka härliga nyheter om Sixten! Hurra vad skönt att lägga det bakom sig!

Grattis till vinterjackan! KRAM