onsdag 2 september 2009

Förkylda...

...har vi blivtit. Inte jag & mellankillen, men resten av familjen är lite tagna. Gustav kom hem med skolbussen häromdagen och hade feber, stackarn. Han fick alvedon och vilade lite, sedan var den borta igen. Är lite nojig för att vi ska få svin-influensan, den verkar inte speciellt trevlig. Funderar på att köpa handsprit... Eller det är överdrivet...?

Häromkvällen var vi vid fina Tydingesjön och kollade på gamla fina bilar! Underbart väder, snälla barn och fina åk gjorde det hela till en lyckad kväll!





Varsin glass till barnen och kaffe till oss päron satt fint efter att ha gått omkring bland alla bilarna. Solen sken och värmde fast klockan var sju på kvällen, då gäller det att passa på, snart är det höst på riktigt.

Idag tog jag och Sixten en tur till stan och köpte strumpor till honom, han hade inte ett endaste par! Strumpor håller inte att ärva när man är barn nummer tre, så det får han minsann nytt! :-)
Lilla mor ringde när jag var i stan och berättade att hon fått lite ont i ryggen... Hon undrade om jag inte kunde göra henne en tjänst och köpa en spikmatta i hälsokostaffären när jag ändå var i stan.


Ajajaj, jag är glad att det inte är jag som ska ligga på den, det är verkligen stickigt! Jag hoppas dock att den hjälper mot lilla mammas ryggont! :-)

Nu kallar sängen på mig!

//Jenny

4 kommentarer:

♥ Bina ♥ sa...

Hoppas familjen snart är friska!
KRAM

Ann-Sofie sa...

Hoppas resten av familjen snart piggar på sig och att du och Ville slipper det!
Åh, jag ska få en spikmatta nu när jag fyller år, jag lääääängtar!

Kram

Ina sa...

Det är många som är sjuka eller förkylda nu. Kommer som ett brev på posten då skolor och dagis sätter igång. Våra smågrabbar är lite småsnoriga men inget allvarligt peppar, peppar...
Hoppas de snart mår bättre!!

S-mamman sa...

Handsprit kör vi varje dag, svininfluensa eller ej. ;-) Men den ska tydligen vara svår att få tag på nu, slutsåld tydligen.

Kul att läsa om er, jag har inte kommenterat på länge då jag inte haft nåt Google-konto. Men nu har jag fixat ett! :-)