söndag 30 augusti 2009

Häxan Surtant = jag!

Denna helgen har varit hur bra som helst, förutom att jag lidit av ett grymt humör. Vissa dagar är ALLT ok och man säger lugnt och pedagogiskt till barnen när de hittat på något hyss. Men andra dagar sänker man sig till en 4-årings nivå och låter som dom... Idag har barnen varit huuuuur jobbiga som helst (jag älskar dem över alltannat, det vet ni) och jag har varit arg & sur, som Häxan Surtant. Det var i alla fall vad G kallade mig när vo satt & åt kvällsmat.
Älskade barn, jag lovar att vara gladare imorgon. :-)

I fredags kom mina föräldrar och åt middag, vi grillade hamburgare och åt i uterummet. En miljon flugor ville också ha mat, så så snart vi ätit klart gick vi in. Kidsen hade sång-uppvisningar i olika omgångar och ville aldrig gå o lägga sig.
I lördags åkte vi till vännerna i Gringelstad och fick världens godaste äppelkaka. På hemvägen när vi körde genom byn såg vi att det var loppis på idrottsplatsen. Jag och Gustav stannade och gjorde riktigt fina fynd! Han är precis som mig: tokig i loppisar! KUL! :-) Man kunde köpa en låda (banan-låda) och i den fick man plocka allt man gillade. 15:- kostade kalaset. Vi köpte glas, prydnassaker, ljuskrona, krukor m.m. G hittade två vita sängbord som han köpte, 20:- för båda. Han ville ha ett och det andra skulle han ge till lillebror i rummet intill hans. :-) Han bar det ena bordet helt på egen hand ända till bilen, stark som en oxe när viljan finns där.

På kvällen var vi bjudna på grillpartaj hos några vänner i byn. Grillade majskolvar var SÅ gott!! Med smör och salt kunde man ju inte motstå dem. Tandpetare uppskattades efter middagen. :-)

Idag, söndag, har vi mest varit hemma hela dagen. Pysslade lite i trädgården i förmiddags, men ingen tyckte det var skönt att vara ute, det blåste KALLT! Är sommaren slut nu...?
A har precis varit och veckohandlat, på tv-bordet ligger nu ett Marabou-choklad (frukt & mandel) och 4 trisslotter... Wish me luck!

//Jenny

Inga kommentarer: