torsdag 13 augusti 2009

Jag är verkligen...

...dålig på att uppdatera, känner jag! Har liksom inte riktigt tid när alla barnen är hemma på heltid och A jobbar MER än heltid. Veckan har som vanligt bara svischat förbi, barnen har lekt med kompisar, vi har hunnit med en sväng till djurparken och så det där vanliga: tvätt, städ och plock av diverse ting som barn eller sambo (för inte är det väl JAG?!) slänger där de står.

Bakat har vi också gjort, det höll jag på att glömma. Igår var det inget trevligt väder alls (blåsigt och kallt precis som idag, ska fråga min vän bonden var han får sina väderprognoser från...) så vi körde igång med en chokladkaka efter frukost och det luktade himmelskt i köket. Både jag och barnen fick mersmak på bakandet så vi körde till affären och handlade mer mjöl och lite jäst, sen bakade vi formbröd och kanelbullar också.



Blev kanon! Synd bara att det är sådan rykande åtgång på sprillans nya kanelbullar, nästa gång får vi dubbla receptet så det blir mer än en stackars liten påse att lägga i frysen...

I tisdags var vi med svägerskan och hennes barn i Höör, Skånes djurpark. Lagom mycket folk och snälla barn gjorde att vi hade en kanondag! Lagom väder också, så alla djuren visade sig. Vi kom precis i tid till när björnarna fick mat, det var skoj att se. Det var nära att kusin Ebbe blev björnföda, men han räddades ner från staketet innna olyckan hann ske. "Han är precis som Nicke Nyfiken!!", berättade Ville. :-) Det har han rätt i; klätterapa ut i fingerspetsarna. Inte så bra när man befinner sig vid ett björnhägn, kanske...

Nu har förresten Odd Mollys nya kollektion börjat synas i webbutikerna. Skoj! Mycket fint finns att se, och denna är favoriten så här långt:


Älskar färgen och tycker den är så vacker med knytet bak i ryggen. Prislappen e fin också: 2200:-! Men drömma kan man väl få göra?

Fyndade en fin kofta, som känns skön till jeans i höst:



Och så hittade jag förresten nåt idag som jag ALDRIG trodde jag skulle köpa! Jeansleggings!! SÅ skönt! Letade efter den rätta färgen (jeansblå) i flera butiker tills jag till slut hittade de ultimata på Lindex. Mörkt blå med dragkedja och knapp I SIDAN! Smart! Sitter som en smäck och ser ut som vanliga jeans! Om man har en tunika (eller nåt annat längre) till, alltså, för de saknar ju helt fickor. Rekommenderar verkligen dem, det var bra pris också: 199:-!

Imorgon kommer en kompis till G och ska SOVA ÖVER! Har aldrig hänt innan så jag hoppas det kommer gå bra. Är dock beredd på att killen kommer att längta hem innan de somnar. Tur att föräldrarna bor nära! :-)

Nu kallar sängen!

//Jenny

4 kommentarer:

KidzShopping sa...

Vilken fin blogg du har! Och jättefin kofta du hittat! Sa också förrut att jag ALDRIG skulle ha jeansleggings, men införskaffade ett par för några veckor sedan. Såå sköna! /Kram Malin

MOM sa...

Instämmer med förra, var också helt emot jeansleggings när de kom men börjar också spana mer och mer efter sådana ;-)

MOM sa...

JAAA, du är verkligen superdålig på att uppdatera... saknar att läsa om dig ju....

min molly sa...

Jep, jeansleggings is da shit!! Helt klart mitt favvoplagg. Passar med alla mollysar.