söndag 9 augusti 2009

Jippie!

Fick idag höra från en säker källa att det varma sommarvädert ska hålla i sig hela augusti! Härligt! Källan räknar jag som säker eftersom hans arbete är högst väder-beroende: han är bonde. Alltå kommer sommarkläderna få hänga kvar i garderoben ett tag till. :-)
Helgen har mest spenderats på stranden, vilket mitt skinn nu bevisar: röd som en stoppskylt... Igår firade svärmor sin födelsedag och eftersom de bor vid havet körde vi iväg tidigt och bänkade oss på stranden innan kalaset drog igång. För en gångs skull var det varmt i vattnet (26 grader surrades det om) så till och med jag badade. Annars är jag värsta badkrukan.
Idag körde vi till fina Yngsjö och stannade hela dagen. En vecka kvar nu av barnens sommarlov, sedan drar höstterminen igång. G ska börja skolan! Han var väldigt nervös inför skolstarten, men nu verkar det ha lagt sig och han tycker mest bara det ska bli skoj. Flera av hans dagiskompisar har kommit i samma klass, det är ju en trygghet.
Nu får det bli en omgång med after sun-lotionen innan jag somnar! :-)

//Jenny

Inga kommentarer: