fredag 3 juli 2009

Bastu-varmt.

Oj, vad varmt det är! Smälter snart bort!
I tisdags var vi på stranden igen, vi åkte med en kompis & hennes barn till en strand vi aldrig varit på. Helt klart en ny favorit-strand! Härligt med förnyelse. :-)
I onsdags följde jag och Ville med A till ögonläkaren i Lund. Han har problem med synen och det var inget de kunde åtgärda i stan, så det blev en tripp till Lund istället. Läkaren var positiv och allt kan avhjälpas med ett par linser. :-)
Ville och jag gick en runda på sjukhusområdet när A var inne hos läkaren. Vi såg massor med ambulanser, brandbilar och permobiler. Ville tyckte att permobilerna var störtcoola och bestämde sig för att han ville ha en sådan när han sparat ihop tillräckligt med pengar. Hoppas det inte blir verklighet, bara...
Efter läkarbesöket tvingade jag med de andra två till Nova (shoppingställe) där vi åt lunch och gick i affärer. Hittade en supersöt klänning på rea (halva priset!) på Vero Moda som jag köpte. Gustav & Ville fick varsitt par nya badbrallor till semestern. Det var ungefär vad A mäktade med (han hatar att shoppa) så efter det åkte vi hem igen.
Igår vågade vi inte köra till havet igen eftersom de varnat för algblomning precis där vi brukar bada. Så vi packade väskorna och åkte till Vinslövs-badet istället. Bara jag och kidsen. Det var verkligen ett kanonbra bad-ställe! En liten pool med två djup (på mig var det ankeldjupt respektive knädjupt) som var helt perfekt till Sixten. De stora barnen gillade mer den lite större bassängen som var aningens djupare. Efter massor med badande fikade vi innan badandet fortsatte.





Idag har vi varit hemma och badat i poolen, G har en kompis här. Nu ska jag börja packa, imorgon åker vi och hälsar på Pippi Långstrump i Vimmerby (Astrid Lindgren Värld)!
Vi ska bo i stuga och kompisarna lånar vår husvagn. Ska bli så skoj! Håller tummarna för att barnen är snälla hela resan och att vädret är fint.

//Jenny

1 kommentar:

Charlotte sa...

Vad mysigt ni har...
Vilka fina barn du har...:)