torsdag 11 juni 2009

Dagis-avslutning.

Idag sjöng Gustav in sommaren riktigt. Mini-student kändes det lite som. :-)
Klockan 10:00 bjöds det på sommaravslutning med skönsång på hans avdelning på dagis. Gulligt så jag nästan började gråta. Men bara nästan. Hade en vilding i knät som försökte rymma hela tiden (Sixten) så det fanns liksom inte riktigt tid till att bli alltför sentimental. Vi gav fröknarna en jättefin, knallgul blomma som vi tänkte kunde passa på avdelningen. Blev mycket snyggt i fönstret!
Dagis är inte slut för barnens del förrän siste juni, men idag firades sommaren ändå. Efter sommaren (en lång & varm, tack) ska lille G börja skolan! Det ska bli kul men lite läskigt, tycker han.

På lördag är det dags för bröllop och jag kunde inte låta bli att googla lite på bröllops-temat. Kolla in de här klänningarna...! Frågan man vill ställa är ju "VAD TÄNKTE DU PÅ?!".

Denna tex... Svårt att få plats själv när klänningen är sydd av allt tyll som fanns i affären!


Och denna... Man kan ju ana vad dagens samtalsämne var! Inte OM något ska trilla ut utan NÄR!


Här har vi en glad tös som stolt visar upp sin gravida mage. :-) *jag dör*


Nästa bild ser ju ut som en mix av morfars skjorta och mormors underkjol. Eller...?


Denna är bara för mycket! Babyrosa och puffigt i en gräslig mix. Brevid en stor boll med sockervadd hade nog ingen sett skillnad.


Jaja, det är lätt att klaga. Jag är inte själv gift och har inte ens funderat på vad jag hade velat ha för klänning om vi skulle gifta oss någon gång. En fin, det vet jag i alla fall. :-)

Idag blir det fiskgryta till middag. Inte speciellt uppskattat av barnen, tyvärr. Får väl muta dem med att säga att man blir smart av fisk. Har kommit på mig själv flera gånger med att säga EXAKT samma saker till mina barn som mina päron sade till mig när jag var liten. Som till exempel: "Sitt inte så nära tv:n, du kan få fyrkantiga ögon". Hur mycket sanning finns i det uttrycket egentligen?!

//Jenny

5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

haha, vilka klänningar. Hur tänkte den gravida bruden.....?
Mysigt med avslutningar, tänk att lille Gurra är så stor redan!

Ha en skön helg och hoppas att vädret är med er i morgon. Kram

Sanna sa...

Ja dom klänningarna var ju verkligen eeh...jättefina...;-)

Hoppas ni får det kul på bröllopet! Själv ska vi till kolmården idag, hoppas det slutar regna innan dess...

MOM sa...

Nu vet du ju vad du INTE vill ha.... kanske ska drömma om vad du vill ha med??? *blink, blink

Kramar

caroline sa...

Dom har jag köpt på antingen rusta eller jysk förra året, kommer inte ihåg! :)

caroline sa...

ALltså allvarligt talat, hon den gravid, det ser ju inte klokt ut?!?! HAHAHAHAHAHAHAHAH