onsdag 10 juni 2009

Utmaning!

Reglerna är:

1. Svara på frågorna.
2. Ta bort en fråga du inte gillar och lägg till en ny.
3. Skicka vidare till 8 bloggare.


1. Vilken parfym använder du?
Tant-parfymen (??) white musk i oljeform från Body Shop.

2. Dagens låt?
Idag nynnar jag på nån gammal Metallica-låt. Kommer inte ihåg vad den heter.

3. Vad läser du just nu?
Aftonbladets bilaga: "Sofies Mode", som jag köpte igår.

4. Dagens höjdpunkt?
Mmm... Posten...?

5. Vad skulle du vilja lära dig?
Mycket! Skulle vilja lära mig att ta dagen lite mer som den kommer istället för att
försöka planera ihjäl allting. Skulle vilja lära mig att bli en bra affärskvinna och att starta / driva ett vinstgivande företag.


6. Vad var ditt senaste inköp?
Nya gardiner till köket & en utemöbel till barnen inhandlades igår.

7. Vad är ditt favoritdjur?
Nä - djur vill jag inte ha. Skulle jag tvingas att välja ett så hade det blivit en engelsk bulldog (hund, alltså).

8. Vad är ditt viktigaste mål för tillfället?
Att njuta i fulla drag av min mammaledighet!

9. Vad tycker du om personen som skickade frågorna till dig?
Snodde enkäten, har inte fått den. :-)

10. Vilken är din ögonfärg?
Blå-grön med lite gula inslag.

11. Om du kunde ändra något hos dig själv, vad skulle det vara?
Jag skulle vilja vara mindre orolig för allting, men det ingår väl lite i en 3-barnsmors vardag att nojja sig över allt.

12. Om du kunde vara var som helst i världen de kommande timmarna, var skulle du då vara?
Då skulle jag vilja vara på semester med familjen på nåt fint ställe där det är varmt & soligt.

13. Vad värdesätter du hos dina vänner?
Att jag vet att jag kan ringa till dem när som helst om det skulle vara något. De ställer alltid upp (hoppas jag i alla fall).

14. Vad är dina sommarplaner?
Lite utflykter med familjen i vår gamla husvagn. :-) High Chaparall & Astrid Lindgrens Värld är det som gäller.
Förhoppningsvis en tur till västkusten också.


15. Vilket är ditt drömyrke?
Egen företagare. Att få ha en egen butik där jag säljer barngrejer (barnvagnar, kläder m.m.).

16. Vilket av plaggen i din garderob är din favorit?
Min Odd Molly-kofta som snart går sönder så mycket som jag använder den.
Hittils har det ju varit en riktig "koft-sommar".


17. Vad får dig att gråta?
Dokumentärer på tv eller artiklar i tidningar om sjuka barn.
Kan knappt se på såna program mer... Tankarna om att det skulle kunna vara något av mina barn är så hemsk.


18. Nämn tre saker som får dig att le.
Mina barn. Det är tre saker. :-) En solig sommar och ett nytt jobb hade varit två andra grejer.

19. Om du fick tre önskningar, vad skulle det vara?
Då skulle jag önska mig något så ytligt som massor med pengar. Det hade löst många knutar.
Evig hälsa för hela familjen och ett nytt jobb (igen).


20. Vilka är dina favoritserier på tv?
Dallas, när det begav sig (kollar på dvd-boxar nu istället). Vänner är också bra & avkopplande.
Seinfeld är en annan favvis.


21. Vad har du på dig just nu?
Jeans, strumpor (i juni??) och huvtröja.

22. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad & ostbågar (de RIKTIGA ostbågarna, inget light-tjafs).

23. Om du måste välja, illrosa eller neongult hår?
Illrosa såklart!

24. Vilken var den senaste filmen du såg?
Nån svensk kriminalare som kom med Aftonbladet. Bra, men kommer inte ihåg vad den hette...

//Jenny

Inga kommentarer: