tisdag 12 maj 2009

Nu är det KRIG!


Det finns något som jag verkligen HATAR. Fläckar!!! Iiiiih! Jag blir snart TOKIG på alla dessa fläckar som fördärvar kidsens kläder!!
Så nu har jag förklarat KRIG!! Krig mot alla fläckar som finns. Den värsta sorten kommer från Sixtens burkmat. Lyckligtvis kan han numera äta nästan all mat som övriga familjen äter, men ibland lyxar han till det med en bruk spaghetti & köttfärssås som är hans favorit. Fläckarna från denna måltid är de värsta. HELT omöjliga att få bort. Tills idag, hoppas jag!
Kolla in mina vapen:


Nu ska jag vara flitig och ta av barnen kläderna så fort jag ser en farlig fläck & spraya med ett passande fläckborttagningsmedel innan jag slänger dem i tvättkorgen.
I nuläget är en vit tröja till något av mina barn inget annat än en engångsvara, men så ska det väl inte vara?! Kanske har jag helt fel tvättmedel... Har ni några bra tips??

Måste visa mina fina tavlor jag fyndade på Ö&B!!! Superbilliga canvastavlor fanns i olika storlekar. Jag köpte tre av den minsta storleken och tycker själv att jag gjorde värsta fyndet! Rosa som jag älskar. :-)



Ha en bra dag!

//Jenny

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Wow snygga tavlor! Jag ska bort på ÖB idag på lunchen. Får kolla in dem då.
Gratta lilleman idag, kram

Sanna sa...

Nåt som jag tycker funkar ganska bra på gamla fläckar på vita kläder är att man lägger ut dem i solen och låter de ligga där ett bra tag. Då bleks de bort, om de inte är alltför starka.

Lycka till i kampen!:-)

MOM sa...

Alltså visst är det på fredag som Sigge fyller år?!
Jättefina tavlor, får kanske också ta en tur till ÖB innan de tar slut ;-)

Har också kasserat oändligt mycket kläder med okända fläckar... suck, hoppas du hittar bra botemedel, annars så blir det ju bättre när de blir lite äldre... fast då går kläderna i sönder istället i och för sig ;-)