fredag 15 maj 2009

Hipp hipp Hurra!!!


Idag är det ingen vanlig dag, idag är det Sixtens födelsedag! Grattis min lille son!! Herrejesus vad fort detta året gått!! Det känns som om det bara var ett par månader sedan jag vaggade runt med en tjock mage och väntade otåligt på bebis.
Till slut kom han, precis på rätt dag (som barnmorskan räknat ut).





I morse fick Sixten sin present från oss, en trälåda med olikformade hål och klossar som kräver lite tanke-arbete. :-) Han klarar den runda klossen helt utan problem och jobbar ihärdigt med de andra klossarna också. Det var en uppskattad grej, han klurade länge med den innan han tröttnade!
Vi kommer inte att ha något kalas idag, det tar vi imorgon. Kallskuret och potatissallad är beställt från grannbyns köttaffär. Skönt att slippa laga mat! :-D
Någon tårta blir det inte heller (!!!) utan jag ska försöka mig på att göra stora, amerikanska muffins med chokladglasyr, hallon och vit choklad som topping. Sixten får ett ljus i sin att blåsa ut.

Nu ska vi bege oss på sko-jakt till brorsorna och samtidigt köpa lite sallad, bröd och frukt att ha till maten imorgon. Läsk, ballonger och serpentiner önskade de stora killarna så det får väl också hänga med hem, gissar jag.

Ha en bra dag!

//Jenny

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Grattis till lille Sixten!

Kram

Sanna sa...

Hurraaaaaaa för världens sötaste Sixten 1 år! Hoppas du får ett hejdundrande födelsedagskalas!

MOM sa...

Grattis en dag i efterskott!!!
Hoppas ni hade en toppen dag och ett härligt kalas idag!!
kramar till söta Sigge!!