söndag 10 maj 2009

*Gäsp*

Åh, jag är för gammal för att festa till det...
Igår kom några goda vänner hem till oss och vi hade massor av skoj att prata om. När barnen somnat blandade vi några goda drinkar och sedan delade jag och tjejen i sällskapet en flaska vin. Drack inte mycket men AJAJ vad ont jag har i mitt stackars huvud idag...
Kul hade vi och vi planerade en liten husvagnstripp tillsammans i sommar. De har också tre barn i samma ålder som våra barn, vilket ju är kul för kidsen.
En sväng till High Chaparall blir det nog. Har inte varit där på säkert 20 år (!!!) så det ska bli spännande.
Hoppas det blir en fin sommar!

Inhandlade en trädgårdssax igår och röjde i hela trädgården, minsann! Nu är vi klara! Nu har vi en fin rabatt framför köksfönstret (mitt i gräsmattan) med runda stenar runt. I rabatten finns röda tulpaner, rosa rosor och en hel massa smultronplantor. Ser fram emot goda smultron i sommar!
Vi har planterat purjolök, tomater, rädisor och ärtor också. Hoppas det tar sig ordentligt så vi kan ha egna tomater i salladen. Har aldrig sått själv förut så det kanske misslyckas, men då har vi i alla fall försökt! :-)

//Jenny

1 kommentar:

Sanna sa...

Ack vad jag känner igen det där, nuförtiden räcker det med ett par drinkar för att jag ska känna av det nästa dag...undrar om levern blir slöare då man blir äldre. Eller också har man tränat den för lite. ;-)

Husvagnstripp låter kul, har ni gjort det förut? Jag är nämligen också lite sugen men har aldrig husvagnscampat och är inte helt säker på att jag är den typen heller...men lite sugen ändå, som sagt. ;-)