onsdag 27 maj 2009

Nej, nej & nej.

Klänning, kofta & kofta alltså. Ellos-paketet kom igår men allt fick åka tillbaka med vändade post. Enklare att handla i affärer så man ser hur det ser ut på riktigt och kan prova sig till rätt storlek. Koftorna var verkligen jättefina men jag hade tagit för stora storlekar så de ska jag bara byta. Den mörkblå koftan kommer nog bli en favorit! Supersöt!
Klänningen såg inte alls ut som på bilden, den var GENOMSKINLIG så man hade behövt ha nån typ av underkjol till den och var köper man såna?? Nä, den fick åka tillbaka.

Igår hittade jag äntligen ett par sandaler jag gillar och som inte klämmer nånstans! På Nova i Lund försökte jag förgäves hitta ett par bruna gladiatorsandaler, men de jag tyckte om satt inte skönt och då kan man ju inte köpa dem... Men igår slog jag till på ett par bra! Prislappen var fin också: 259:-. Kul att fynda!

Idag är det onsdag och just nu slappar vi lite i soffan innan jag ska börja laga middag. Sixten sover eftermiddagsluren, de stora barnen tar igen sig efter en hel dag i trädgården. De har hoppat studsmatta och lekt och härjat. Gustav har haft en kompis här idag. Kul att de kan leka med Ville också, han får vara med i leken än så länge. :-)

Idag blir det omelett och köttbullar till middag. Jag har helt tappat stinget vad det gäller matlagningen... Innan gjorde vi seriösa middagsscheman för varje vecka, men det har vi helt tappat bort nu... Det är ju mycket lättare att veta vad man ska ha i förväg, så man kan planera och ha allt hemma osv.
Har ni några bra (gärna enkla) middagstips???

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Tror du köpte världens bästa kokbok av mig för inte så länge sedan. Där är massor av roliga lätta recept!!!!
I vilken affär fyndade du sandalerna?? Nyfiken ;-)

Anonym sa...

´Jag vet en som har duktigt med tips! haha.