fredag 29 maj 2009

Öronbarn.

Nu är det femte (eller sjätte...?) gången Sixten har öroninflammation... Fick hem remiss till öronmottagningen och har suttit en timme i telefonkö för att få boka en tid idag. Eftersom han har öronimflammation just nu och äter penicillin så måste vi vänta minst 6-8 veckor innan undersökning är möjlig. Vi fick en tid i början på Augusti. Jag hoppas på rör, som Gustav fick i samma ålder. Efter han fått dem insatta hade han inte en enda inflammation! De ramlade dessutom själv ut när han var tre och sen har han aldrig klagat på ont i öronen. Hoppas på samma process med minstingen!

Han får starkt penicillin så han är inte riktigt sig själv, lille Sigge. Han drar sig i öronen mest hela tiden och så kryper han efter mig och hänger mig i kjolen. Blir inte så mycket gjort här hemma för tillfället, alltså!

Trött Sixten med onda öron:



I helgen händer inte speciellt mycket alls. Det talas om en värmebölja och det hade ju inte varit helt fel! Blir det varmt och fint så åker nog barnens pool fram. Den inhandlades förra året så vi får väl se om den duger att bada i detta året också. Det är ju alldeles för lätt att sådana saker går sönder. Ett litet pyttehål sen är det kört!
På söndag är det morsdag så då åker vi på en liten turné och uppvaktar våra mammor. Mesta mamman i släkten är ju JAG (jag har flest barn av alla mammor) :-) och det ska bli skoj att se om jag blir ihågkommen. :-)

//Jenny

1 kommentar:

MOM sa...

Dessutom är du ju sötaste mamman i stan! Vilka fina bilder på dig och Sigge!!
Puss