tisdag 26 maj 2009

Gaaah!

Jag blir knas på Försäkringskassans system!! Man måste VERKLIGEN sätta sig in i alla regler och bestämmelser för att kunna njuta av mammaledigheten länge!
Ringde till FK och fick veta att jag var nummer 284 i kön... Fler än jag som har frågor, alltså. :-)
Nu hade de lagt till en bra tjänst: man kan bli UPPRINGD när det är ens tur! BRA FK!! Det tog ungefär en kvart sedan ringde en trevlig dam upp mig och jag fick svar på alla frågor jag hade.
Tanken är att Sixten ska börja på dagis efter nyår och jag måste ju vara säker på att mina mammadagar räcker så långt. Även fast jag själv räknat (många gånger) och fått det till att stämma så kan det ju vara bra att man får bevis för det också. Och det var lugnt! :-)

I söndags var jag, Ann-Sofie och Monkan i Lund på Nova. Det var en superhärlig dag full med skratt och prat, god mat & fina klädköp.
Extra skoj var det när Monkan provade byxor. Jag är grymt imponerad av hennes vilja och hennes drivkraft. Tjejen har gått från storlek 44 (om jag inte minns fel, Monkan?) till storlek...

-

-

-

-

36!!!!!!!

HELT fantastiskt!! Det roliga var att Monkan inte riktigt kunde förstå det själv. "Nä, jag kan inte ha storlek 36, jag MÅSTE ha storlek 38!" Vi undrade varför, eftersom 38:orna glipade lite här och var och var för STORA, helt enkelt. :-)
För att fira detta gick vi och satte oss på ett coffe-house och drack en kaffe latte och åt en chokladboll. :-D

Det fanns massor med fint i affärerna och det var kul att komma till Nova, där jag aldrig varit förr. Jag hittade en tunika, ett par leggings, lite smink, en klänning (som jag tyvärr måste lämna tillbaka - så går det när man inte provar!) och ett par linnen. En mysig filt till soffan kunde jag inte åka hem utan, fastän den egentligen inte alls passar in här hemma. :-)
Tack tjejer, för en helmysig dag!

Idag strålar solen från en klarblå himmel! De stora barnen är på dagis och Sixten sover förmiddagsluren för tillfället. Vi har varit ute och gått en lång promenad i solskenet. Fastän klockan bara var 8 när vi gick så värmde solen riktigt ordentligt.
Ska påta lite i mitt trädgårdsland idag, det växer så det knakar!!

Hoppas mitt paket från Ellos kommer idag, klickade hem lite grejer därifrån häromdagen. Har aldrig handlat på ellos förr, så det blir kul att se hur det ser ut.
Hittade en klänning:

Gillar verkligen utseendet på denna, men det ska ju kännas rätt också. Hoppas den är som jag förväntar mig.
Och så denna ursöta lilla virkade koftan:

Mörkblå med vita kanter, helt virkad i bomullsgarn. Till o med knapparna e virkade.

En sommarcardigan behövde jag och har letat efter en fin ett tag, hoppas denna är fin:

Ibland känns det lite "bart" med bara ett linne, då kanske denna koftan blir bra.

Ha en bra dag!

//Jenny

Inga kommentarer: