tisdag 17 mars 2009

Back to reality.

Aaaah...! Jag är som en ny människa! Den gångna helgen på spa kom verkligen som en skänk från ovan precis i rätt tid. Just precis när jag kände mig som mest risig och när jag behövde tanka krafter som mest.
Det var HELT underbart!
Vi kom till Ängelholm & Erikslund i lördags kl. 12:00. Vi checkade in och hoppade i morgonrockar med tillhörande tofflor på en gång. Sedan satt vi i bubbelbad en lång stund, efter det bastade vi. Vatten, kaffe och frukt fick man ta så mycket man ville i en "serve yourself"-shop. Mycket vatten gick det åt! Man svettas ju en del av allt bastande. 15:45 hade vi tid för avslappningsmassage. Jag somnade på 3 minuter, tror jag! Efter massagen bubblade vi lite till, sedan solade jag solarium. Somnade igen! Och det var nog tur för det var inte speciellt behagligt alls. VARMT!!

På kvällen serverades det 3-rätters och efter det skulle vi till Ängelholm och prova på nattlivet där. Men efter att vi slappat lite på rummet efter middagen så ångrade vi oss... Det blev en tidig kväll istället. SÅ skönt! Melodifestivalen hann vi se slutet av och där undrar jag ju lite vad som hände...? Rätt låt vann INTE, enligt mig.
I söndags vaknade vi utvilade klockan 8:00. Jag hade sovit i exakt samma ställning hela natten. Längesen man inte blev väckt av någon eller några. :-)
Vi slängde på oss träningskläder, gick ner och åt frukost och sedan tränade vi i gymet. Kul! Synd att man inte har tid till det här hemma. Hade jag haft nära till ett gym så man kunde träna när kidsen sover hade jag gjort det. Men det får vänta tills de blir lite större.
Efter träning, bubbelbad och bastu (igen!) så serverades lunchen: ryggbiff, stekta potatis och gräddsås...! Mätta körde vi sedan till Väla och provade jeans. :-)
Handlade inte mycket eftersom jag ska till Väla igen om några veckor. :-) Men nu vet jag utbudet!!

Barnen och Adde har klarat sig galant (med svärmors hjälp) i helgen och alla var glada när jag kom hem.

Jag har haft en underbar helg, helt enkelt!! Sånt här borde man göra oftare!!

//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter helt underbart! Det var du verkligen såå värd! :-)