onsdag 4 februari 2009

Bröd = dyrt!


Idag sparar jag en massa pengar åt familjen! Jag bakar bröd! Har bestämt mig för att baka vårt bröd själv från och med nu, för jag tycker det är HUTLÖST dyrt med tråkiga bröd som finns i affären. Hembakt är mycket godare och så har jag ju tiden nu när jag bara går hemma och dräller. :-)
Barnen tycker dessutom att det är ganska kul att hjälpa till. Nu ska vi (barnen) fika på varsin varm, nybakad macka som smöret smälter på... *mums*
Jag ska äta mitt mellanmål: ett ägg...
Lite senare kommer en av G:s kompisar och leker ett tag. Tänkte kanske grädda pannkakor och köra iväg med alla barnen till Bockeboda och gå en runda. Mmmm... Men vädret kunde varit bättre. Kallt och blåsigt även idag.
Vi får se vad vi bestämmer oss för! Just nu sover Sixten sin förmiddagslur, barnen leker snällt (!!!!) på sitt rum och jag fick en stund för mig själv!
Ha en bra dag!

//Jenny

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dej, köpebröd är tråkigt och dyrt. Vi försöker också baka själva så ofta vi orkar. Såå mycket godare!

Hoppas ni får en trevlig dag. Här fortsätter vi med inomhuslivet.

Anonym sa...

Nu blev jag också sugen på o baka bröd, ska nog slänga ihop en smet till vårt favvobröd "russingbröd", det är hur lätt som helst, ska int ens jäsa! :)kram