fredag 30 januari 2009

Förberedelserna är klara!



Imorgon smäller det: BARNKALAS! Åh, jag tror nästan att JAG tycker det ska bli roligare än Gustav (som ju är den som firas). Det finns ju så mycket kul man kan hitta på med ett barnkalas! Imorgon blir det precis så som Gustav har bestämt det, ett vanligt, traditionellt barnkalas. Menyn består av korv i bröd med tillbehör och lite senare (efter lekarna) serveras det glass med olika sorters strössel och chokladsås. Godispåsarna är också färdiga och väntar på att få bli uppätna.
Jag är glad att det inte är "krav" från barnen REDAN på att man ska ha sitt kalas på McDonalds eller nåt lekland. Det kommer väl om ett par år, gissar jag... Laserdome-kalas är ju poppis, precis som cirkus-kalas (man hyr in cirkusartister...) eller nåt annat knasigt. När jag var liten hade vi VANLIGA kalas tills man var 9-10, ungefär. Efter det blev det "party" istället. :-) Lite mer disco-dans, krusat hår och läppglans men framförallt inga mesiga lekar som "sätta knorr på grisen" m.m. Hehe. Det var tider det!
Gustav som bara är 6 år, har förbjudit mig att leka arrangerade lekar med hans gäster. Han tyckte det skulle vara "pinsamt". Suck... Fiskdamm ville han dock ha, det var inte ett dugg skämmigt. Vilken tur! Det tillhör ju verkligen ett kalas! :-)

Ikväll ska vi festa till det med hamburgare till middag! Efter det blir det Lets Dance och lite tuggande på goda (?) morötter som ska förgylla kvällen...

//Jenny

Inga kommentarer: