söndag 18 januari 2009

Brrrr....

Usch, vilket skit-väder. Det är mörkt, blåser och regnar på samma gång. Känner verkligen INTE för att gå ut och gå idag. Annars har jag promenixat nästan varje dag nu ett tag. Så mycket skönare med bra musik i öronen. Råkade förresten tömma hela min iPod häromdagen... Jag är inte speciellt teknisk och iTunes var verkligen lite mer än vad jag klarade av. :-)
Men det är fixat igen! Tur man har en lilebror som kan det där. Nu har även jag suttit ner och lärt mig hur det funkar, så nästa gång iPoden behöver uppdatering så kan jag nog ordna det själv. Jag är gärna sådan, att jag provar först utan att ha läst på... Oftast går det ju åt skogen då, tyvärr. "Gör om - gör rätt".

Igår var vi hos mina föräldrar och åkte skridskor på sjön. Jag behöll skorna på, för allas trevnad. Barnen åkte i ungefär 10 minuter sedan tyckte de att det räckte. Då tog de på sig skorna igen och kasade på isen istället. Sjön var alldeles spegelblank och man kunde se botten med all sand, musslor och lite annat. Hade solen lyst hade det varit ännu bättre, men annars var allt perfekt.

Idag har vi en "redig" söndag här hemma. Barnen leker eller tittar på film, ingen vill gå ut. :-) Jag har sorterat ut bilder i datorn och beställt papperkopior på 402 bilder!! Nu gäller det bara att försöka hitta fotoalbum att sätta alla korten i... Någon som har tips om var jag hittar det till hyfsat pris??? Jag vill INTE ha såna där med svart kartong där man ska klistra in bilderna, det kommer att gå åt alldeles för mycket tid (och klister) till det pysslandet.

Vad gör ni idag, en regnig söndag som denna??

//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Kolla på EKO, där brukar finnas én del att välja mellan!
Har jobbat idag, känner mig pigg igen och ska köka kladdkaka ikväll:)

kram

Anonym sa...

Åh vad duktig du är med fotona, nu blev jag inspirerad...Men det är mycket jobb som stundar här då vi pga en tidigare datorkrasch inte framkallat nåt på 2,5 år...Men nu börjar det bli dags att ta itu med det då vi äntligen fått alla bilder åter.
Varifrån beställde du?