fredag 28 november 2008

PIGG!

Idag känner jag mig pigg och glad, det är så härligt! Soffan & Monkan var här igårkväll och de är mina vitaminpiller i höstmörkret! Det tillsammans med allt julpynt har gjort mig på riktigt bra humör. Skönt!

Idag (redan klockan 07:00) kom en gubbe från en rivningsfirma och rev ner alla väggar och hela innertaket i det som ska bli Gustavs rum. Oj, vilket oväsen! Stora maskiner hade han med sig och rev och sågade med. Han var superduktig och snabb och han STÄDADE till och med efter sig!!! Wow. Honom anlitar vi gärna igen om det behövs!
Nu är hela rummet som ett skal som vi ska fixa till riktigt ordentligt.
Från början skulle detta rum bli "master bedroom" till mig och A, men vi ändrade på planerna lite och kommer att göra det till Gustavs rum istället. Ville får rummet brevid. Sixten får bo hos mor och far i ett par år nu på ovanvåningen. Till sommaren ska vi renovera / byta köket och efter det ska vi inreda den delen av ovanvåningen som nu bara är vind. Ett rum finns det nu där uppe men det ska bli två till. Förhoppningsvis är detta klart innan kidsen flyttar hemifrån...
Det tar en faslig tid med en sambo som tycker att han ska göra allt själv (han KAN det vet jag) men som aldrig har tid. Egen firma och tre små barn sköter liksom inte sig själv... Därför lejer vi nu ut de tunga bitarna så gör vi finliret själv.

Efter dagishämtning idag går vi till affären och köper lite fredagsgodis sen kör vi hem och inväntar mormor som ska komma på besök idag.
Inget godis för mig, känner jag... Fick lite panik när jag kom på att Tylösand-trippen mest kommer att avnjutas i bikini... *gulp*
Så nu är det sträng diet och promenader varje dag som gäller! Hur mycket nytta eller skillnad det hinner göra på 14 dagar är ju ett frågetecken i och för sig.

Oj, nu ringde Gustavs dagisfröken, han har feber och vill hem. Måste rusa!

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

TACK för en rolig och trevlig kväll!
Vilken snabb snickare som hann med så mycket,. men skönt om det går fort!

Uj, hoppas att Gurra kryar på sig snabbt

Kram