söndag 23 november 2008

En riktig söndag.


Idag ska vi bli bönder. På riktigt. Vi ska få hem två små grisar. Vi bor ju på en liten gård som för tillfället helt saknar djur (och vi har aldrig haft några här heller, däremot hade den förre ägaren grisar) så det ska bli ganska kul att få lite liv i uthusen! :-)
Jag har dock avsagt mig allt vad skötsel av djuren heter, eftersom jag inte är speciellt förtjust i sånt som luktar illa och kan bitas. :-) Tror jag är ett asfaltsbarn ut i fingerspetsarna och gillar inte riktigt lantlivet med allt vad det innebär. Varje höst längtar jag efter en mysig lägenhet i stan, men det sätter min sambo stopp för (som tur är - jag trivs ju här). På sommaren är det ju faktiskt helt underbart att bo på landet och som småbarnsfamilj är man kanske inte poppis i ett hyreshus (barnen tömmer sina legobackar klockan 6 på morgonen - även på söndagar, kanske inte går hem hos grannarna).
Värmelampa är inhandlad och en liten hage byggs just nu i skrivandets stund. Hoppas de ska trivas här! Bild kommer lite senare.

Jag kokar soppa idag. Grönsakssoppa med rökt skinka i (ska inte berätta detta för våra nya familjemedlemmar!). Det ska bli gott med varm soppa till lunch, det är riktigt kallt ute idag.

Igår var jag och två av barnen på Eko och kollade in alla tomtarna. Massor med tomtar i alla storlekar fanns där såklart, nen vi köpte inte en enda. Två pepparkakshus slank ner i korgen, däremot. Ett har vi redan byggt ihopa. Nu väntar det bara på kristyr och smarties, sen är det klart. Lite i tidigaste laget, kanske, men julen är så kort annars, så det gör väl inget om man tjuvstartar...?

Ikväll ska vi på födelsedagskalas till svägerskan. Hoppas hon blir glad för sin present. Köpte en jacka till henne. Snygg tycker jag, vi får väl se om hon också tycker det. Jag har sparat kvittot fall i fall!

//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Men så mysigt med två små grisar! Är det såna grisar som kommer förbli skapligt små eller kommer dom bli såna där jättestora grisar så småningom? Jag är lite rädd för jättegrisar men små är ju söta. :-)