måndag 24 november 2008

Host, host!



Förkylningen har drabbat alla i familjen nu, det är bara att fortsätta knapra i sig vitaminer, apelsiner och att dricka mycket. Det går ju över förr eller senare!

Idag har jag och kidsen varit hemma hela dagen. Gustav har haft en kompis här. Vi tog oss ut i snålblåsten (det tar ett tag att få på 4 pojkar deras overaller, halsdukar, vantar och kängor...!) och till barnens förtjusning började det SNÖA när vi kommit ut! Det var riktigt mysigt och jag fick lite jul-känsla. På fredag ska julsakerna fram ur sina gömmor, tänkte kolla vad vi har och om vi behöver komplettera med något imorgon när de stora är på dagis.

Min chef ringde idag och berättade att det blir indragningar även på avdelningen där jag arbetar. Min tjänst ska försvinna vilket ju gör att jag inte har något jobb att komma tillbaka till efter föräldraledigheten. Jag har haft detta på känn ett tag så det kom inte som en chock, direkt. Men eftersom jag är föräldraledig blir jag inte uppsagd nu, utan först när jag tänkte komma tillbaka till jobbet. Tar jag ut mina mammapengar i den takt jag gjort hittills så kan jag vara hemma till och med februari år 2010...! länge hade jag kanske inte tänkt va hemma, men det känns bra att veta!
Med lite tur är inte den ekonomiska krisen lika djup då så att det kanske ändå finns en tjänst till mig på min nuvarande arbetsplats.
Om inte så väljer jag ändå att se detta som något positivt! En chans till förändring, utveckling och förnyelse! :-)

Men just nu är mitt sinne och all min kraft riktad till mina underbara barn. När föräldraledighet och eventuell arbetslöshet är över kommer jag att jobba tills jag är 65 år gammal kanske helt utan avbrott, och det är ju 35 år... :-) Så jag passar på att njuta av denna tiden istället för att oroa mig för framtiden. Känns skönt!

A är och storhandlar som vanligt om måndagarna, så här ser veckans matsedel ut:

Tisdag: Ugnspannkaka och köttbullar, lingon.
Onsdag: Fiskgryta med saffran, ris och sallad.
Tordag: Makaronipudding med rökt skinka.
Fredag: Bandspaghetti med bacon- & champinjonsås.


//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej Ska bli gott med makaronipudding - var länge sen jag åt det!

Syns på torsdag.

kram

MOM sa...

Vi får väl snart starta ett företag tillsammans istället... du kan väl vara kreativ och tänka ut något nu när du går hemma och har det bra...;-D

Längtar tills på torsdag
Kramar