måndag 10 november 2008

BVC

Idag har jag varit med alla barnen på BVC. Två av dem skulle dessutom ha varsin spruta... Nåt vaccin som är nödvändigt för dem som hette något jätteinvecklat (BVC-tanten förklarade läääänge och väl EXAKT vad den innehöll och varför...). Allt jag vill när vi är där är bara att det ska gå SNABBT för ingen av mina kids gillar att vara där. De två stora är medvetna om att den lokalen innebär vägning, mätning eller stick med spruta och hur kul är det på en skala? Så det var inga glada miner på dem när vi gick in i rummet. Lillebror var glad och jollrig när vi klev in, annat var det när vi kom ut ur rummet (efter sprutan). Han var som förbytt... Han har varit kinkig hela eftermiddagen och kvällen, stackarn. Nu fick han en dos Alvedon för han fick lite feber. Vanlig biverkning på sprutan, tydligen. Hoppas han kan sova inatt ändå.
Annars var kidsen snälla, bara några mindre utbrott från mellankillen som är i VÄRSTA trotsperioden just nu. Phu! Helt plötsligt kan han INGENTING längre och ska ha hjälp med allt samtidigt som han högt deklarerar för alla hur dum mamma är och hur synd det är om honom... Hans favoritfras när vi är i offentliga utrymmen är: "AAAAAJ, sluta KNIIIIPAAAAA mig!!!!" (här använder han hela sin starka stämma så att alla säkert ska höra). Nä, det där är INTE kul och INTE ok heller för den delen. Nu har vi tagit "supernannys" tips till oss, jag hoppas det ska hjälpa. Det har i alla fall börjat bra och det kan bara bli bättre. TÄNK POSITIVT! :-) Hur som helst så är det ändå så, att när kvällen kommer och man får den hårdaste kramen man kan tänka sig, och han viskar "jag älskar dej, mamma, sov gott" på sitt alldeles underbara sätt så smälter jag ändå och tycker jag har världens finaste son. För det är han - bakom trotset!

Idag hade jag 13 auktioner på Tradera som gick ut. Ett bra tillskott till kassan blev det som jag tänkte spendera på julklappar (inte så kul men jag har några kvar att fixa). Imorgon ska jag lägga upp lite nya auktioner, har rensat i barnens garderober. Vojne, vad fort de växer! Snart har vi tre tonåringar här hemma med vackra målbrottsstämmor & trimmade mopeder... Hehe.


//Jenny

Inga kommentarer: