måndag 8 september 2008

Snälla barn.

Idag är alla kidsen hemma och jag måste berömma dem för deras tålamod! Tålamod med en supertrist morsa, alltså. Jag har haft HÖGAR med tvätt idag som jag bara varit tvungen att ta itu med, och en hel del sorterande bland kläder i alla våra garderober har också tagit tid... De stora har snällt lekt tillsammans utan några större kontroverser, och den lille har storögt tittat på mig från sin babysitter när jag vikt tvätt. Det är ju sådana här dagar man ska passa på att få lite gjort, för imorgon kanske det är precis tvärtom: gnällig Sixten som bara vill hänga på min arm och storebrorsor som vill ha hjälp med allt eller bara bråkar och skriker på varann...
I förmiddags körde vi till affären för Gustav & Vilmer hade som önskemål att ha tomtegröt till lunch... Jag VET, det var högst onödigt att ta bilen till affären enbart därför, men på samma gång kunde jag handla frimärken och få iväg lite Tradera-paket.
Imorgon ska jag prova / hämta mina linser som ligger hos optikern och väntar. Ska bli spännande o se om dessa kanske kan funka till mina ögon. Hoppas!

Ikväll ska Adde handla, det är en mega-lång handlelista jag skickar med honom ikväll... Ska ju ha dop för Sixten på lördag och fastän "bara" släktingar kommer blir vi ändå 18 personer. Tänkte göra två sorters pajer och sallad till middag och banan- & daimtårta till kaffet. Hoppas det blir gott! Har en liten frys i garaget som är perfekt att ha till sådana här tillfällen, tänkte nämligen börja göra pajer på torsdag och sedan frysa in dem. Kan ju inte hinna med allt precis innan vi ska till kyrkan på lördag.
Extra kul är det att ha en fin servis att duka med. Tack morfar!

//Jenny

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Låter som en produktiv dag idag! Sådana dagar är sköna.

Stackars din lilla morfar, tänker på dig.
Kram

MOM sa...

Behöver också se över tvätten hemma, suck.
Det är den 5/10 vi ska till Väla och inget annat!!!!! Anteckna nu nogrannt!!!!

Anonym sa...

Jag har borde också sätta mig in i hur det fungerar att sälja på tradera. Jag skänker massvis med kläder som jag egentligen skulle kunna sälja. Betalar man tradera för att få använda sig av deras sida ? Det låter som en jättebra ide att börja förbereda maten redan några dagar innan. Det är inte lätt att hinna med allt i sista stund när man har små barn att ta hand om också. Hoppas ni får ett trevligt dop. Kram