söndag 7 september 2008

Ledsen.


Min morfar har varit sjuk en tid, och nu blir han snabbt sämre. Morfar är gammal och har levt länge, hans tid är väl kommen som det så fint heter. Mina föräldrar var och hälsade på honom idag på sjukhemmet där han bor sedan någon vecka tillbaka. Han kan inte komma tillbaka till sin lägenhet. Varje gång min mamma är hos honom åker hon till hans lägenhet och rensar lite, det är mycket grejer där.
Nu ikväll kom de hem till oss med en låda med glas och en servis. Två grejer var inslagna i handdukar som jag så väl kände igen från när mormor fanns och de bodde tillsammans i sitt hus. Jag gömde mitt ansikte i en av handdukarna och den trygga doften av mormor omslöt mig. Oj, vad jag saknar dig, mormor.
Ta väl hand om morfar när han kommer till dig.

//Jenny

1 kommentar:

MOM sa...

Tänker på dig, gumman.
Ta väl hand om de dina.
Kram
Monkan