torsdag 11 september 2008

Snart är det dop!

Vi är laddade till tänderna, det ska bli så kul! Alla har fått en liten uppgift att sysselsätta sig med i kyrkan: Ville ska bära korset (vi ska tåga in i kyrkan), Gustav ska bära dopvattnet (i en silverkanna), morbror Stefan ska hjälpa Gustav, faster Pernilla ska bära Sixten 50% av tiden o Adde resten, jag ska säga vad lillen ska få för namn. Nåt för alla! :)
Maten är klar, servis fixad, tårt-ingredienser inköpta och vit, lång duk ska hämtas imorgon. Tänkte först köpa ballonger och hänga i taket, men det känns för mycket barn-kalas, så det hoppar vi över.
Imorgon ska jag äntligen hämta mina linser (det gick inte så bra att komma iväg till optikern i tisdags när jag egentligen hade tid, Adde var tvungen att jobba över). Skulle behöva klippa mig också, känner mig lite vildvuxen i frillet... Skulle vilja prova på att bli brunett, men tror inte jag vågar... Ska tänka lite till på det. Är ganska trött på det här eviga slingandet... Det sliter så på håret. *tänk tänk*
I förmiddags skulle jag och Sixten åka till en kompis i Vinslöv (Maria som är hemma med sin lilla dotter Felicia) och hälsa på, och i eftermiddags skulle vi till Anna i Öllsjö (en före detta arbetskamrat) och hälsa på, men ingenstans kom vi. :( Sixten är jättehostig och snorig och idag har han haft feber från och till hela dagen. Kändes inte rätt att köra runt med honom överallt, han behövde vara hemma och vila. Så träffarna är uppskjutna till nästa vecka, då hoppas jag att han är frisk igen! Förresten får han gärna bli frisk innan lördag, det hade varit bra om han inte är sjuk på sitt eget dop.

Första sittningen i den renoverade HokusPokus-stolen gick till såhär:



//Jenny

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med dop! Vi ska också döpa vår plutt nångång men har ingen aning om när...:-)

Jag har precis blivit brunett efter att ha varit blond typ nästan alltid...tog ett tag innan jag vande mig men nu säger jag bara "go girl!".:-) Känns skönt med lite mörkare hår nu då den mörka hösten är här.

Anonym sa...

Lycka till med dopet! Klart du ska våga bli brunett, kan ju alltid ändra tillbaka ;) Vem vet, det är kanske brunetter som har more fun!