fredag 12 september 2008

Varför?!

Var det tvunget att Sixten skulle bli sjuk NU? Usch, vad det är synd om stackarn! Han hostar och snörvlar och är hängig och gnällig. Trodde han hade lite feber innan idag också. Åkte faktiskt in till barnakuten med honom för jag trodde han hade öroninflammation, men det hande han inte. Skönt att veta! Rekordsnabbt mottagande på akuten: jag kom in och tog kö-lapp klockan 16:50 och klockan 18:00 var jag hemma igen! Då har jag ändå 15 minuters resväg både dit och hem. Sixten verkade hur sjuk som helst hemma, men det är precis som att det är nåt magiskt med sjukhuset, för så fort man kommer in dit med sina sjuka barn så är de plötsligt inte alls lika krassliga. :)


I förmiddags hämtade jag äntligen mina linser. Känns bra än så länge, de är tunna och sladdriga, men sitter skönt på ögat. Ska prova dem nu i en månad, så får vi se. Det känns konstigt att va utan glasögon när man varit brill-orm sedan man var 10!
Killarna behövde jeans så det blev en sväng inom H&M också. Varsitt par nya jeans, varsin långärmad tröja och varsin fleecejacka behövde de och allt inhandlades. Råkade springa inom Aima också och hittade en supersnygg klänning som jag köpte. Ska nog ha den imorgon...
Sprang på en ännu snyggare kappa på Indinskan också... Varför ska man hitta en massa snyggt när man inte behöver det? Har ju en fullt fungerande kappa som mycket väl passar även denna höst / vinter. Men kappan på Indiskan var verkligen snygg... Får väl vänta tills mina auktioner går ut på Tradera, sen ska jag prova den igen. :)

Nä, nu kallar sängen på mig, det är en hektisk dag som väntar imorgon! Ska upp i ottan och baka 3 tårtor. Håll tummarna för att Sixten är friskare imorgon!

//Jenny

Inga kommentarer: