lördag 6 september 2008

Regnig lördag.

Fick brev från min optiker häromdagen: mina linser har kommit! Jihoo! Hoppas, hoppas att dessa passar på mina ögon! Har ju testat ett antal olika sorter innan, men inga har jag kunnat ha mer än ett dygn, sen har det känts som om ögonen skulle sprängas, eller nåt. Håll tummarna!
Idag är det lördag och min käre sambo jobbar... Har nog sagt det innan: jag längtar tills han ska bli anställd istället för egen företagare. Då kanske han i alla fall kan få va ledig på helgen.
I torsdags när barnen var på dagis körde jag och Sixten till en dam i Immeln och köpte en hel drös med leksaker. Hittade en annons på Blocket om riddarborg, piratskepp, turtels m.m. Fick två stora flyttlådor med leksaker (som alla var i fint skick!) för 300:-!!! Det är ju SÅ man ska handla leksaker!! Mina kids är ganska hårdhänta med sina grejer, då känns det bättre att det inte kostat skjortan vid inköpstillfället. Bara ett piratskepp kostar väl i runda slängar 400:- eller nåt om man skulle köpa det nytt. Här var dessutom en hel massa tillbehör (gubbar, småbåtar m.m.). Tyckte själv det var ganska kul att leka med, faktiskt! :)
Igår var min kära mamma här och myste med Sixten när de stora var på dagis. Jag fick alltså lite egentid och valde att skumpa runt på åkgräsklipparen med radio-hörlurar. Avkoppling på hög nivå! :)
Igårkväll kom svägerskan med sina barn och vi åt middag tillsammans. Till Bolibompa blev det fredagsgodis (som vi brukar ha varje fredag) och kusin Ebbe (nyss 2 år fyllda) blev tok-glad och tryckte i sig alldeles för mycket av det goda... Han kräkte ner hela köket, kändes det som... Upp kom all spaghetti med köttfärsås blandat med HELA godisråttor och skumbananer... MYSIGT! :) När han var tom i magen (det måste han ha varit) bad han snällt om MER godis. Mmm... Undrar vad som kan avskräcka honom egentligen. :)

"Skenbart" visades på ettan igår kväll, den såg vi på. Riktigt underhållande men lite konstig. Har ni sett den?

//Jenny

Inga kommentarer: