tisdag 2 september 2008

Jag gick och gick och gick...

...och gick lite till och lite till. Jag lade Sixten i barnvagnen i morse (klockan 8 för att vara exakt) och begav mig ut på promenad. Tänkte gå en annan väg idag än vad jag brukar och det resulterade i en betydligt längre promenad än jag tänkt mig. Jag gick verkligen i rask takt och det tog ändå 1½ timme... Vädret var strålande och Sixten sov så gott hela tiden, så det var BRA att jag gick lite "fel". Tror jag tar samma runda på torsdag igen när barnen är på dagis nästa gång. :)

I förmiddags ringde Sujatha och frågade om vi inte kunde ses på Öppna förskolan i stan på eftermiddagen. Det gjorde vi! Efter jag hämtat barnen på dagis körde vi till stan och träffade henne och dottern Sandra. Ungarna hade roligt och Sixten var överförtjust i förskolans fina babysitter (lite variation ju mot den han har här hemma!). Det var en fin öppna förskola och vi kommer med all säkerhet att åka dit igen! Fika till självkostnadspris fanns där också. Vilmer hade nog inte ätit något på dagis, han åt rån med smör och marmelad som om han aldrig sett mat förr! :)

Imorgon är barnen hemma, förhoppningsvis är det fint väder så att vi kan vara ute lite. Skulle vilja plantera bollkryss i mina krukor vid dörren, kanske tar vi en sväng till Ekohallen. Vi får se! :)
Imorgon eftermiddag kommer prästen (världens coolaste präst - Kirsten) hem till oss för att prata om dopet som ju närmar sig med stormsteg. Varken jag eller Adde är speciellt sugna på att läsa nån dikt, vi får se vad hon föreslår. "Trygga räkan" ska vi i alla fall sjunga, det tycker jag hör till!


//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja coolare präst får man nog leta efter. Ha det bra!