onsdag 27 augusti 2008

Snuvigt värre...


Sixten har fått sin första förkylning. Räknade med att den skulle komma nu när barnen börjat på dagis igen efter sommarlovet. Koksaltdroppar och alvedon fanns därför redan i medicin-skåpet, färdigt att användas! :)
Idag är de stora på dagis och jag och Sixten e bara hemma och myser (nyser).
Igår var en väninna här med sina barn och de lekte och hade skoj. Drack för mycket kaffe så jag kunde inte somna på kvällen, höll på att plocka och dona hur länge som helst. Kom inte i säng förrän 00:00, och efter en halvtimme vaknade Sixten, precis när jag somnat... :( Han fick mat och somnade om. Efter uppskattningsvis en timme kom Vilmer och ville ha vatten. Upp igen, alltså. Ville somnade om direkt. Klockan 04:30 kom Vilmer igen och var livrädd. Han berättade att det var en orm i hans rum som kröp på väggen...! Vi smög upp i deras rum för att leta rätt på ormen, men det visade sig att han bara drömt. Phu! Han somnade om igen. Sixten vaknade 05:30 och var hungrig... Behöver jag säga att jag är ganska sliten idag???
Ikväll tror jag att min bror kommer och hälsar på. Har inte träffat honom på hur länge som helst, så det ser vi fram emot! :)
Nu ska jag snusa bebis-nacke! Passar på att vila en stund med Sixten innan terroristerna (storebrorsorna) ska hämtas!

//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Usch ja, det är inte kul när alla förkylningar börjar komma...
Hoppas att Sixten snart blir bättre.

kram

Anonym sa...

Hej , tittade in här hos dig. Vad fin sida du har :) . Här skulle jag vilja kika in igen. Jag lägger dig under min bloggroll så jag hittar hit igen.