måndag 25 augusti 2008

Gillar INTE.


Nä, jag gillar inte Kristianstads största mat-butik... Sixtens ersättning tog slut i morse, jag var säker på att vi hade en paket till i skafferiet, men efter att ha vänt upp och ner på allt där inne kom jag fram till att jag måste haft fel. Så jag och Sixten fick störta in till stan för att jaga fatt i mer. ALLT annat fanns i hyllorna UTOM just den sortens ersättning som Sixten äter. Frågade en anställd i butiken om de kanske hade den sorten på lagret, men fick ett snäsigt svar att leveransen inte kommit än och att det minsann inte var deras fel. Han visade mig en annan sorts ersättning, men jag förklarade vänligt att det inte bara går att byta från en sort till en annan utan att bebisen får ont i magen. Ordagrant sade han då: "passar det inte får du ju handla nån annan stans"!
JAPP, det ska vi minsann göra! Men start ikväll. Adde skulle egentligen handlat igår, men nu har killarna (Adde handlar ju ihop med sina kompisar) bytt handle-dag och kommer att storhandla på måndagar istället. I EN ANNAN AFFÄR!
Helgen har varit bra, men som vanligt gick den för fort.
I lördags var vi på den årliga Skoglösa-festen. Vädret kunde absolut inte varit sämre! Men grannarna hade fixat det hur bra som helst med ett stort partytält och grillen under tak. Barnen var iklädda regnställ och plaskade i varenda pöl de hittade (fanns ganska många sådana). Efter att vi lämnat även de stora barnen till barnvakterna käkade vi kräftor och sjöng allsång. Trevligt, trevligt. Strax efter midnatt traskade vi hem i hällregnet. Igår blev det en tröttedag, gick i morgonrocken till middag. Skönt! :) Katrin & barnen kom och hälsade på, vi grillade lunch och barnen lekte.
Vi har kommit fram till att vi ska byta kök nästa sommar. Har börjat planera så smått. För en vecka sedan sade vi att nu får vi hålla tummarna att alla grejer i köket (vitvaror) håller ett år till. DET skulle vi ALDRIG ha sagt... Dagen efter pajade kylen... Igår fick vi därför baxa in ett nytt så nu hoppas vi att DET ska hålla istället! :)

//Jenny

Inga kommentarer: