lördag 30 augusti 2008

Loppis i byn!

Japp, idag bär det av till byns årliga loppmarknad! Hoppas kunna fynda kanske en byrå att fixa till till killarnas rum. Barnböcker / tidningar är annat som står på inköpslistan. Kanske finns det några fina tyger också. Hittar jag inget får jag en ny chans imorgon, när grannbyn ordnar loppis! :) Perfekt! Svägerskan och min bror ska med idag, sen blir det fika hemma hos oss.
Igår firade vi fredagvskvällen med varsin pizza. Gott var det! Helt underbart väder igårkväll, så efter Bolibompa gick barnen ut och kom inte in förrän 20:30. Då kallade deras sängar på dem.

Har ännu inte hittat bra tyger att sy små kläder av, men jakten fortsätter nästa vecka.
Köpte lite färdiga kläder till Sixten när Funkybaby hade rea:


Är helt såld på heldräkter! Hade jag varit bebis hade jag BARA velat ha heldräkt på mig alltid. Inget som sitter åt i midjan och klämmer. Vet inte om jag kanske kan få till en sån där dräkt själv med hjälp av min symaskin, det verkar ganska invecklat... Tryckknappar, hur sätter man fast det...? Nä, det får nog bli nåt enkelt till att börja med. Ett par joggingbyxor kan ju inte va så svårt.

Här är världens gulligaste fötter...


...och här är ägaren till dem:


Tänkte förresten gå med de stora barnen på bio och se "Wall:e", den nya Disney-filmen. Nån som vet när den har premiär...?

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Den 5/9 har filkem premiär, Jonte ska den med en kompis.
Söta fötter:)