måndag 1 september 2008

Ibland blir det...

...inte riktigt som man tänkt sig... Skulle ju på loppis i dagarna två men inte en enda kom jag iväg på! I lördags kom en kompis och lekte med Gustav och sambon gav sig iväg för att hjälpa sin kusin att flytta. Kvar blev jag med huset fullt av barn och kunde ju inte gärna ta med mig alla i släptåg till loppmarknad... Men vi hade trevligt ändå! Min bror kom och snackade skit, blir alltid lika glad av att träffa lillebror!
I söndags hade jag då en andra chans till loppis, men även detta gick i stöpet. Eftersom det var så fint väder valde vi att städa ut och göra fint i längor och garage och det blev en STOR brasa som brann både länge och väl. Massor med plankor och annat bråte (faktiskt bara sånt som man FÅR elda) ingick liksom i husköpet, men nu är det borta och snyggt i uthusen. Vi var ute från 9 på morgonen till 20 på kvällen. Det kändes lite som den sista fina, somriga helgen för i år. Nu är det lääänge tills nästa sommar. Fick hem en broschyr från nåt postorderföretag häromdagen och den var full med JUL-saker... Kanske lite tidigt...?
Visst går tiden snabbt nu, men jag tänker i alla fall inte handla julgrejer i augusti.
Idag har barnen och jag varit i lekparken och haft skoj!

Skulle ta en bild på Gustav, men han hoppade ur bild!:

Vilmer envisades med att sitta i baby-gungan...:

Blotta åsynen av denna "karusell" gör mig illamående...:

Två små gubbar på en bänk :) :

Och Sixten han vilade sig i vagnen:



Vi hade det hur mysigt som helst i Tivoliparken. De stora barnen leker bra ihop! Efter att ha puttat fart på gungor i 1½ timme var jag dock ganska mör och vi körde hemåt. Adde jobbade över idag, han som vanligtvis brukar köra med Gustav till hans fotbollsträning... Men det gick alltså inte idag så jag och "alla" kidsen åkte istället. 5-åringar som spelar knattefotboll är kul att titta på! Alla spelar i sitt eget lag, liksom. Men de har kul, det är väl huvudsaken!

//Jenny

Inga kommentarer: