söndag 13 juli 2008

Tvätt, tvätt, tvätt...

Jag har fått ett nytt smeknamn här i familjen... Inte speciellt smickrande, men lite kul. Idag undrade Gustav om jag blivit förvandlad till en tvättbjörn så mycket som jag tvättar... Flera maskiner varje dag (eller i alla fall varannan) gör att jag mycket väl förstår varför han undrar. På sommaren blir det helt enkelt mer tvätt, och nu har vi ju blivit en till i familjen. Som tur är så är minstingen inget kräk-barn (som Ville var) och han kan faktiskt ha en tröja en hel dag, så honom kan vi ju inte skylla på, direkt. Dessutom kan ju omöjligtvis lite kläder i storlek 56 (snart 62) ta speciellt stor plats...!
Så från och med idag är jag tvättbjörnen i familjen! :)

Igår var vi i stan och åkte karuseller. Kidsen tyckte det var kul och vi fick se lite vimmel. Solen sken och vi slapp regnet, det hade kommit innan på förmiddagen.
Efter karusellerna skulle vi kolla lite på rean, men då stängde affärerna så det får vi ta en annan dag. Kanske imorgon.

Gustav & Vilmer åker karusell:


Sixten hängde på pappa:

Igår kväll blev jag lämnad helt ensam med kidsen, sambon begav sig till stan med några kompisar för att partaja lite grann, lyssna på live-musik och dricka några öl på festivalen. De hade haft kul, Adde var inte hemma förrän klockan fem i morse... De hade försökt få tag på en taxi sedan klockan två... Tills nästa år så vet de ju nu att det är ganska bra att FÖRBOKA. Så Adde var trött i morse och sov tills klockan blev 11. Jag och barnen ritade lite och sen var vi ute och grejade.
I eftermiddags var vi på barnens kusin Ebbes 2-årsdag. Vi blev bjudna på grillad korv i trädgården och till kaffet fick vi en extremt god choklad-tårta (som jag åt en bit av, kunde liksom inte låta bli).

Nu är Adde och veckohandlar. Veckans matsedel ser ut så här:
Måndag: Kåldolmar, potatis & brunsås.
Tisdag: Pasta med skaldjursås & sallad.
Onsdag: Stuvade sommargrönsaker & falukorv.
Torsdag: Fisk med räksås & ris.
Fredag: Grillad köttbit, potatissallad & grekisk sallad.


Eftersom vi ska åka till Kolmården snart, och vi måste ha Sixtens barnvagn med oss, började jag fundera över storleken på vår Emmaljunga duo...


Den är väldigt snygg och bra på alla vis, förutom på ett område: när den ska in i bilen... Den tar upp HELA bagageutrymmet. Detta även i vår stora bil. Vi har hyrt en Wolkswagen-buss i och för sig, men vi behöver ju liksom ha plats med lite annat i bilen än bara vagnen. Därför fick jag nu en anledning att köpa "ny" vagn!
Hittade en superbillig Teutonia-kombi på Blocket som jag slog till på. Vad tycks?
Det är den minsta ordentliga kombivagnen jag hittat. Fjädring på alla hjulen och gott om plats till Sixten. Viktigt!


//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej vännen!
Tänkte väl att du skulle köpa ny vagn snart.... vad fin den är!

Kram