söndag 8 juni 2008

VARMT!

Ojojoj, nu har verkligen sommaren kommit, eller hur?
Just för tillfället är vi en sväng hos mina föräldrar, barnen och Adde svalkar sig i poolen och jag har precis gett Sixten mat så han sover i vagnen intill mig.
Det var längesen jag skrev något här nu, men det hände ett litet missöde hemma häromdagen... I torsdags kom en kille med en jättestor maskin (vad en sån heter vet jag inte) och grävde upp den gigantiska stubben som blev över efter att vi fällt vårt stora kastenjeträd. Stubben stod ju precis där vi ska ha ny uppfart till huset, så den var tvungen att försvinna. Det tog killen 3½ timme att få upp den enorma klumpen av rötter som trädet hade skapat... Och med sig drog han även vår telefonkabel, tyvärr... Så nu funkar inte vår telefon och därför inte vårt bredband heller! Det ska dock fixas till i början av veckan som kommer, så vi överlever nog tills dess.

Barnen njuter av att det har blivit sommar, de badar i poolen hemma flera gånger om dagen och vi sitter ute på våra nya trdgårdsmöbler och äter. Härligt! :)

Sixten sov extra länge inatt, han somnade 20:30 och vaknade inte förrän klockan 5 och åt. Sedan somnade han om och vaknade igen på riktigt vid 7:30. Så skönt!

Beställde lite kläder till barnen på en kanonbra hemsida som hade sjukt bra rea: http://shop.dunnis.se/shop.asp. Det var så billigt att det vore knäppt att låta bli! :)
Gillar deras randiga bodies & tröjor, tex den här som jag beställt som body till Sixten och som t-shirt till de stora killarna:




//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Härligt med sol och värme!
Vad trist att det telefon och bredband inte funkar, hoppas att det snart löser sig.
kram