torsdag 12 juni 2008

Internet är tillbaka!

Japp, nu funkar internet o telefon igen! Jihoo!
Så här ser giganten till stubbe ut (det var när vi grävde upp mastodont-stubben som vi råkade gräva av telefonkabeln...):



Haha, nu är den borta och imorgon, fredag, kommer grävmaskinisten igen och snyggar till vår nya uppfart.
Har hunnit snygga till lite i vårt uterum. Inte hypermodernt, men väldigt användbart! :)



Vi har högtryckstvättat golvet och väggarna, putsat fönstren och så har jag sytt gardiner som är bra att kunna dra för när solen sticker för mycket.
Köpte en ful-snygg vaxduk som i alla fall uppskattades av kidsen. :)
Och såna här utemöbler blev det till altanen:


Utsikt från altanen (i kvällssol):



Köpte en ny pool till barnen, den blev väldigt uppskattad i helgen i värmen:



Idag har jag och Sixten varit på barnavårdscentralen för viktoch längdkontroll av det lilla livet. Idag vägde han 4170 gram och var 55 cm lång. Skönt att få svart på vitt att han äter tillräckligt! Han följer sin kurva helt perfekt.



Efter BVC körde vi till mitt jobb och hälsade på. Sixten fick ett jättefint paket med supersnygga sommarkläder i. Tack mina gulliga jobbekompisar, ni är så snälla! :)

Här är Sixten på Ballingslöv i Annas trygga famn:



Nu har jag hämtat barnen på dagis och en kompis följde med Gustav hem så trädgården är full med pojkar! ;) Sixten sover i vagnen, Gustav & Albin leker i trädkojan & Vilmer sitter och leker och gräver gångar i sandlådan. Själv sitter jag med laptopen i knät brevid Sixten på altanen. Härligt! Snart ska vi fika på saft och småskorpor. Idag slipper jag laga middag, kylen är full med rester. Det är bekvämt!

//Jenny

Inga kommentarer: