söndag 15 juni 2008

Blom-söndag

Ja, så var det söndag, helgen har rusat förbi. Igår, lördag, jobbade Adde några timmar. Vilmer var med honom så jag, Gustav och Sixten var ensamma. Svägerskan med barn kom och fikade. Sedan körde vi till Kiaby och kollade på fotbollen. Buä, vilken match!!! När man trodde att Sverige i alla fall kammat hem en poäng så vände allt och Spanien vann. Usch, vad besviken jag blev. :(
Just nu är klockan 12 och jag är själv hemma med kidsen. Gustav ooch Ville leker i sitt rum (fastän jag förmanat dem att STÄDA i rummet så bara leker de), Sixten sover och jag har plockat undan lite och tvättar undan lite smutstvätt. Adde är just nu iväg och kollar på en bil. Imorgon ska vi lämna in mercan till verkstan, den ska äntligen fixas till efter allehanda små missöden (som krock i Hässleholm, fasan-mord i Skoglösa och sprucken vindruta efter en alltför våldsam tvättning). Vi räknar med att bilen blir på verkstan i alla fall 3-4 dagar. Så nu behöver vi en annan bil att köra med under tiden. Egentligen skulle vi låna en bil av svägerskan, men de behövde "andra-bilen" själva eftersom deras ordinarie också behövde in på verkstad akut... Suck.
Så en sån här snygg bil kommer jag att tuffa rundor i ett tag:


Kan ju va ganska bekvämt med en bil utan krock-kuddar, så kan jag ha Sixten framme. Gillar inte riktigt att köra själv med honom i baksätet, men har ju inte en susning om vad som händer med honom där bak. En till positiv sak med den "nya" (1990 års modell) är att den har dragkrok, vilket gör att vi kan ut och åka med husvagnen i sommar! :) Hehe, nu har vi villa, volvo och husvagn... Nu fattas bara matchande joggingdressar till hela familjen...

När Adde kommer hem ska vi promenixa till grannarna och handla sommarblommor till balkonglådorna vid uterum / altan. 4 stora blomsterlådor behöver fyllas. Växthusen är fulla med blommor i alla färger, ska bli kul o se om vi kan enas om EN färg, eller om det blir som med penséerna: en av varje... Ser lite rörigt ut i krukorna, men det gick liksom inte att säga till barnen att bara ta blommor i EN färg. Alla var ju fina, tyckte de. Men idag ska jag försöka ta kommandot och bestämma lite mer!
Bilder kommer senare!

//Jenny

1 kommentar:

Katrin sa...

Ooohhh.. vad bra! då kanske det blir en tur med vagnarna sen då?
Hoppas att ni hittade fina blommor till lådorna idag!
tack för att du tänker på oss, du är en riktig vän du!

1000 kramar Katrin