lördag 3 maj 2008

Tidig morgon, 06:15.

Ja, jag har extremt svårt för att sova - på morgonen! Mellan 05:00 fram till 11:00 ungefär, är jag pigg som en mört och kan få hur mycket som helst gjort. Men resten av dagen är jag mest som en zombie som bara vill sova. Igår sov jag middag två gånger, vilket gjorde att jag nästan orkade se HELA filmen som visades på tv igår. Jag missade uppskattningsvis den sista kvarten. Irriterande!


Igårkväll var jag på fotvård (present från sambon). Gud vad skönt det var! Fötterna filades, naglarna klipptes och målades och det hela avslutades med fotmassage till lugn musik. Åh - det skulle jag lätt kunna vänja mig vid! Så nu har jag snygga fötter att vifta med på BB. :)

Igår var hela familjen en sväng på stan. Gustav ska ju börja spela fotboll, så vi var i sportaffären och handlade fotbollsskor och ett par fotbollsstrumpor. Benskydd hade vi redan hemma, kom vi på.
En tur in i leksaksaffären hann vi med också, och vi köpte massor med sandleksaker till nya sandlådan som är klar nu. Ett stort traktordäck fyllt med sand pryder nu vår gräsmatta intill rutschkanan och gungställningen. Ett lock med handtag har Adde gjort till, det behövs för att hålla katterna borta...
Adde köpte ett par nya, snygga jeans och några t-shirts, han behövde uppdatera sin garderob lite grann. Uppskattningsvis var hela Kristianstads kommun i stan igår, så det var en illa vald dag för shopping. Det tog oss lång tid att hitta en parkering och trängseln inne i leksaksaffären gav en nästan panikkänslor... Men det var kul att strosa lite på stan ändå, och kolla på alla blommorna på torget. Fint!

Idag ser det ut att bli fint väder. Gustav ska till en kompis och leka och Adde ska byta ett fönster på gaveln som vi renoverar. Hela gaveln ska kläs om också, idag och imorgon ska det ske. Foto kommer när det är klart! :)

Nu ska jag koka kaffe och hämta tidningen! Kanske vaknar någon mer i huset snart - det känns ensamt annars.

//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Du kanske sover nu??? *L*
Skönt med fotbehandling. må¨ste ju ha fina fötter när du ska in på BB:)
Kramis

MOM sa...

Härligt med fotbehandling, hade gärna haft en här med, speciellt efter en kväll på extraknäcket. Har faktiskt aldrig provat fotbehandling, men det låter underbart.

Hur går det med badrummet, hur långt har ni kommit?? Nyfiken ju..

Kram