torsdag 1 maj 2008

Slutat jobba...

Oj, vad konstigt det känns! Nu ska jag inte tillbaka till jobbet på ett bra tag. Det kommer att kännas konstigt, och jag vet att jag kommer att längta tillbaka mer än en gång under mammaledigheten... Jag ska ändå verkligen passa på att njuta denna gången! Nu vet jag att det är absolut sista gången som jag kommer att vara hemma med en liten bebis, så jag ska verkligen försöka att ta det lugnt och bara ha det härligt med mina barn.


Igår var vi hemma och firade Valborg med Andreas syster med familj. Det var lugnt och behagligt. Vi grillade korv och sedan körde vi till majbålet i Norra Ströö och sjöng in våren. Där träffade vi många att prata med, så det tog ett tag innan vi kom därifrån. Elden värmde och barnen hade roligt.
Idag har jag "tvätt-dag" och går mest omkring och "boar". :) Adde är ute och städar lite i garaget, Vilmer vilar sig och Gustav spelar fotboll.
På måndag ska Gustav börja träna "på riktigt" i Önnestad idrottsförening. Innan dess ska vi hinna till stan och köpa ett par snygga fotbollsskor (hans krav var att de skulle vara snygga :)), och ett par benskydd. Jag tror han kommer tycka det är riktigt kul att spela boll.

//Jenny

Inga kommentarer: