tisdag 6 maj 2008

Sommarvärme!



Vilket väder vi har fått!!! Klockan är bara 10 och vi har tvärdrag i huset för att det är så varmt!
Barnen är hemma idag (de har dagistider måndag, onsdag & torsdag 9-14) och de leker ute på altanen just nu, de badar sina lekfigurer i grytor och skålar.



Idag blir det en lugn dag. Jag trodde faktiskt att bebisen skulle välja att komma igårkväll, men jag somnade och allt lugnade ner sig igen. Tänkte promenera en sväng med barnen idag, kanske kan det sätta igång något. Nu känns det nämligen ganska jobbigt att vara tjockis... Det trycker och spänner överallt, och vi ska ju inte tala om hur det känns när han sparkar! Ibland misstänker jag att han väger runt 6 kilo redan, för det KÄNNS! :) Dessutom är det trist att inte vara ett dugg rörlig när det finns så mycket man vill göra. Men det är väl som ni säger; jag ska vila. Så det får jag väl göra.

Igårkväll var det premiär för Gustav på fotbollsträningen. Han tyckte det var superkul! Adde var med honom och han sa att han var jätteduktig. De övade passningar och dribblade mellan konor. När Gustav kom hem frågade han direkt hur länge det var tills det var måndag igen och dags för nästa träning. Skoj! :)

Nu ska jag börja förbereda middagen så det är klart tills i eftermiddag: fisk i ugn och potatis.

//Jenny

1 kommentar:

MOM sa...

Vi har också väldans varmt i huset, undrar hur det ska bli i sommar om det nu blir en kanon sommar som i alla fall jag hoppas och tror.

Ta hand om dig
Kram