söndag 11 maj 2008

Söndag 11 maj

Oj, vad det var varmt igår! Får man lov att hoppas att det blir bara liiite svalare idag...? Vi var hela dagen i Kiaby hos barnens mormor & morfar. Alla (utom jag) badade i poolen som under eftermiddagen höll 30 grader. Jag satt i en solstol i skuggan och läste se&hör. :)

På kvällen grillade vi kotletter och korv, till det åt vi potatissallad, pommes frites, sallad och såser. Gott!

Några utemöbler som föll oss i smaken hittade vi inte. De som var billiga såg ut som de skulle falla sönder när som helst och de som var fina kostade skjortan. Det tål att tänkas på ett tag.

Nu är det söndagmorgon, klockan är 9, och jag har bakat bullar. Gjorde dem förra söndagen också, de är superenkla och goda:


Hurtigbullar
10 stycken

5 dl grovt matbrödsmjöl eller lantrågmjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
2 msk sirap eller farinsocker
3 dl filmjölk eller yoghurt

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Rör i sirap eller farinsocker och filmjölk. Arbeta samman till en deg. Trilla ut bullarna med mjölade händer och rulla dem i lite mjöl. Lägg dem på bakplåtspapper och grädda mitt i ugnen 10-15 minuter.


Håll tummarna, snälla ni, för att bebben kommer idag!

//Jenny

2 kommentarer:

Katrin sa...

Hej min vän!
Har ringt till dig nu ett par gånger men ni verkar inte vara hemma. Du vet att jag håller alla tummar jag kan för att det blir bebisdag idag! Hoppas att allt är bra med er, men jag förstår att du lider en del i värmen. Kramisar Katrin

Ann-Sofie sa...

Hoppas att du är på BB nu ????
Annars får jag väl en rapprt i morgon på jobbet..?
Puss