söndag 11 maj 2008

Ingen bebis än...

Nu är söndagen snart slut också... Börjar kännas som att jag har en tonåring i magen, hur länge ska han stanna...? Hoppas verkligen att han kommer innan beräknat förlossningsdatum (15/5) i alla fall, annars kommer jag gråta varje dag efter det...
Så här ser magen ut idag, i vecka 40:


Idag har Gustav haft en kompis här och alla tre killarna har lekt hur bra som helst i sommarvärmen. Jag har tvättat, hängt tvätt, gjort köttbullar och biffar på 2,5 kilo köttfärs, sovit middag och suttit i en bekväm brassestol i skuggan med en hel bringare med fläderblomssaft brevid mig. Gott! Känns som att jag har semester! :)

Just nu är Adde på Maxi och handlar, så här ser veckans matsedel ut:

Måndag: Chili con carne & ris
Tisdag: Quiche (skink- och broccolipaj)
Onsdag: Fisk med räksås och potatis
Torsdag: Soppa& knäckemacka
Fredag: Grillat!


Nu sover barnen och jag ska slänga mig i soffan!

//Jenny

4 kommentarer:

Katrin sa...

Håll ut! dagen är inte slut ännu.... Vilken söt mage du har förresten! Har ju inte sett dig på länge!

Kram (har inte släppt tummarna än..)

Ann-Sofie sa...

Vilken underbar magbild! Så fin du är.
Kramis

Anonym sa...

Vilken fin bild på dig!! Du ser verkligen inte ut som barbamamma, bara jättefin!!

Vad goda bullarna såg ut, blev riktigt sugen även om jag precis har fikat, men sån är jag...;-)

Du har mail,
Kram

Anonym sa...

Magen är så fiiinnnn...

Du har inte varit inne på bloggen på hela dagen, kanske du är på BB.
Hoppas det, tänker på dig och är såååå nyfiken.

Kram
E